Facebook, prinsă că îți asculta conversațiile. Desigur că are o explicație
Niciun an sau, mai potrivit, nicio lună fără o acuzație că Facebook te ascultă. Și de data asta chiar s-a confirmat. Compania a admis că a ascultat conversațiile utilizatorilor din Messenger. A venit cu o explicație și-a afirmat că nu mai face. Apoi a dat vina pe companii rivale.
Facebook a plătit sute de oameni ca să asculte și transcrie conversații din Facebook Messenger. Sunt două probleme aici despre care compania n-a informat în prealabil. Întâi, nu le-a spus utilizatorilor care au dorit transcript că acesta nu e generat automat, ci e transcris manual de oameni. Apoi, transcrierea manuală a presupus înregistrarea și stocarea acestora.
Ce spune Facebook despre acest caz
Compania susține că a recurs la oameni pentru transcript, deoarece își testa sistemele automate care să facă asta. A dat asigurări că renunță la această practică, dar, la o adică, nu e nimic diferit de ce fac Apple, Amazon sau Google.
Pretextul, la fel ca în cazul acelor companii menționate de Facebook, a fost îmbunătăţirea calităţii serviciilor.
Opțiunea voice-to-text e disponibilă în Messenger încă din 2015. Astfel, înregistrările au fost furnizate de la utilizatori care au vrut o transcriere. Oficial, Facebook a vorbit până acum de utilizarea algoritmilor de inteligență artificială pentru acest demers. Acum se dovedește că a apelat și la oameni.
În engleză, programele care transcriu automat functionează remarcabil de bine. Astfel, e foarte probabil că Facebook a vrut să vadă unde greșesc programele, doar că, la fel ca Apple, a făcut-o în cel mai prost mod posibil. Nu știm încă la ce a mai folosit Facebook aceste înregistrări, dincolo de transcrierea lor.
Dezvăluirea de acum vine după ce Mark Zuckerberg, director și fondator, a negat în Congresul american că Facebook ar asculta schimburile de mesaje audio între utilizatori. Teoria, pe care Zuckerberg a caracterizat-o drept conspiraționistă, e că rețeaua socială ajustează astfel conţinutul din News Feed și, implicit, afișarea de reclame.